Málokterá z marketingových strategií přináší tolik ovoce i při poměrně malé míře investic, jako právě SEO (v Opavě i kdekoliv jinde). Až třetina návštěvníků firemních stránek obvykle pochází z organických výsledků vyhledávání! Ignorovat optimalizaci vašeho webu můžete jen na vlastní nebezpečí.
SEO je samozřejmě natolik pestrým, širokým a neustále proměnlivým oborem, že ani sebelepší specialista se s ním nemůže obeznámit v celé jeho šíři. Jeho základní pilíře ale zůstávají neměnné, a při tvorbě nového webu či optimalizaci toho starého je vždy nutno vzít je v potaz.
Pamatujte na 3 následující body, a uvidíte, že vyhledávače vaše stránky nenechají bez odměny!
První pilíř SEO – zpětné odkazy
Zpětné odkazy byly po dlouhou dobu nejdůležitějším faktorem rozhodujícím o tom, zda bude vaše stránka zářit v čele výsledků vyhledávání, nebo uvízne na jejich dně.
Tyto doby jsou již naštěstí pryč a hodnocení relevantnosti vašeho webu se nyní řídí mnoha dalšími měřítky. I tak ale zpětné odkazy zůstávají faktorem velice důležitým.
Nicméně ne tak ledajaké odkazy – záleží nejen na jejich počtu, ale i na tom, z jakých stránek k vám vedou. Stránky s vysokou autoritou (vládní weby, renomované zpravodajské portály, stránky velkých firem a korporací, populární blogy), na nichž se nachází váš odkaz, předávají něco z této autority i vám. Naopak odkazy z webů pochybného obsahu mohou vašim stránkám ještě uškodit.
Jak ale autoritní odkazy získat? Možností je mnoho, například:
- Tvorba zajímavých studií, infografik, přínosných článků… Dobrý, přirozený obsah upoutává pozornost dalších hráčů ve vašem oboru a může vám přinést i kýžené zpětné odkazy!
- Broken linkbuilding, tedy hledání nefunkčních odkazů a jejich nahrazování funkčními – samozřejmě na vaše stránky.
- Guest blogging. Nabídnete se k napsání blogového příspěvku na tematicky souvisejícím webu. V rámci příspěvku zmíníte i svou stránku.
- Recenze u ostatních společností. Dobře se vám spolupracovalo s některou z dalších firem? Domluvte se na zanechání pochvalné recenze, která zmíní i vaše stránky!
Metod linkbuildingu je mnohem více a zasloužily by si ještě více prostoru – pro představu to snad ale bude stačit!
Druhý pilíř – obsah a forma
Poučka „Content is king“, tedy „Obsah je králem“ je sice otřepaná, ale platí. Na vašich stránkách nesmí chybět hodnotný, ale i čerstvý obsah (stránky, kde se roky nic nemění, nehodnotí vyhledávače příliš vysoko).
Váš obsah je to, co návštěvníky zaujme, udrží, a třeba i přesvědčí k nákupu. A aby se líbil i vyhledávačům, musí:
- Být dostatečně dlouhý
- Obsahovat relevantní klíčová slova – ta jsou pilířem SEO copywritingu.
- Být rozmanitý (videa, texty, infografiky)
- Zůstat čerstvý
V žádném případě nezapomínejte na formu, tedy na to, jak je obsah strukturován a vizuálně podán, ani na uživatelskou přívětivost stránek – toto téma si zaslouží samostatný článek, jeden takový najdete třeba zde. A pamatujte i na mobilní SEO a uživatele mobilních telefonů – responzivní weby se vyhledávačům líbí mnohem více!
Třetí pilíř – Meta title a description
Ptáte se, co se pod těmito anglickými slovíčky skrývá? Meta title a description je tím prvním, co na váš po zadání klíčového slova do vyhledávání vyskočí. Jistě to znáte – nadpis a krátký text pod ním. Pro lidi, kteří vás neznají, bude váš metatag v podstatě tvořit první dojem – dejte si na něm proto záležet.
Text metatagu by měl obsahovat relevantní klíčová slova, ale zároveň působit natolik atraktivně, aby na něj návštěvníci neváhali kliknout. Zkrátka tentokrát se musí nažrat vlk i koza (návštěvníci i algoritmy vyhledávačů).
Prostor nám bohužel nevybývá pro další důležité SEO faktory – uvítáme proto vaše vlastní komentáře ohledně toho, co u SEO považujete za nejdůležitější. Rozepsat se můžete níže, případně přijít i s vlastními SEO tipy!